Simpel en snel uw zendingen opgeven en volgen met de Van Dooren APP.
1 juli 2014
Sinds de lancering op 1 juli 2014 van de Van Dooren APP bij onze klanten in de bloembollensector heeft het gebruik een flinke vlucht genomen. De App wordt door het overgrote deel van onze klanten dag en dagelijks gebruikt om zendingen op te geven, fusten ter vulling te bestellen en om historische zendingsgegevens te kunnen bekijken. Het grote voordeel van een App ten opzichte van ons ‘oude’ E-ordering systeem op onze website is dat de App op elke smartphone of tablet gebruikt kan worden. Veel van onze klanten lopen veel in de schuur, zitten op een trekker of heftruck of staan op een rooimachine op het moment dat ze hun handel doen. Dat is dan ook vaak direct het moment om fust ter vulling bij ons te bestellen. Dat ging in het verleden dan ook even snel telefonisch ipv naar kantoor te lopen en de PC op te starten. Met de App werd het mogelijk om op elke locatie simpel en snel fust te bestellen, bollen op te geven of orderdata te bekijken in het orderoverzicht.
Januari 2015
Na de succesvolle lancering van de App in de bollensector hebben wij ook onze overige klanten in de planten- en boomkwekerijsector aangesloten op de App. Ook export- en distributieklanten maken inmiddels gebruik van de App. Zo’n 70% van onze orders komt nu via de App bij onze planning binnen. Daarnaast hebben wij ook nog 1 op 1 koppelingen met softwarepakketten van onze klanten. De laatste groep maakt geen gebruik van de App om zendingen op te geven, maar gebruiken de App wel om de statussen van de orders te bekijken. Wat staat er op de planning, wanneer kan ik de vrachtwagen verwachten en wanneer is een zending afgeleverd. We gaan hierin zelfs zover dat wij inzichtelijk maken wat de laad- en de lostijden zijn geweest van zendingen.
November 2015
Na al onze klanten de mogelijkheid hebben gegeven om aan te sluiten op de App hebben we in november 2015 een update van de App gedaan om ook de klanten van onze klanten inzicht te geven in hun zendingen. Dit betekent dat zij in hun eigen persoonlijke portaal alle inkomende zendingen en uitgaande zendingen kunnen volgen. Op dit moment zijn de eerste bloembollenexporteurs aangesloten en zij kunnen de statussen van de inkomende zendingen bekijken. Is een order daadwerkelijk opgegeven door een kweker?. Is de order inmiddels ingepland voor transport? Wat is de verwachte leverdatum van de bewuste zending? Tevens kan de exporteur zien door welke kwekers er fusten ter vulling bij hem zijn besteld en wanneer dit verladen zal gaan worden. Ook voor de exportbedrijven waar wij fustlogistiek voor doen wordt het mogelijk om de fustbestellingen vanuit ons warehouse in Hillegom te volgen.
Realtime data
Bovengenoemde data is simpel en snel in één orderoverzicht te bekijken. De data wordt realtime vanuit ons TMS (Transport Management Systeem) gesynchroniseerd met de App.
Gratis gebruik
Bent u al klant OF bent u klant van een van onze klanten? En heeft u interesse om gratis gebruik te maken van de App? Stuur even een mailtje naar hillegom@vandooren.nl of bel 0252-521064 (vragen naar Alex)